Induction van DerbyWheel in Manchester met 120 deelnemers

  Induction op de baan van het National Cycling Centre in Manchester

Aan de derde en laatste Induction die DerbyWheel van 26 t/m 28 januari in het National Cycling Centre in Manchester(Gr-Br) organiseerde namen volgens CEO Do-Jeong Hyun (Kor) 120 riders uit 19 landen deel die kwamen uit de continenten Europa – Amerika en Afrika
De Induction die drie dagen duurde bestaat uit een programma van persoonlijke vaardigheden, praktische tests en opleiding voor geselecteerde DerbyWheelplayers

Dit was de derde en laatste Induction, na Melbourne, (Australië) in december vorig jaar en in Seoul (Korea) in januari van dit jaar. Derby Wheel selecteert eerst ongeveer 300 spelers via drie Inductions. Het plan is om opnieuw een Induction te organiseren voor topsporters die hebben deelgenomen aan de Olympische Spelen in augustus, wanneer de Olympische Spelen in Parijs eindigen, om de spelerspool te versterken en het aantal wedstrijden te vergroten.

 

Een functionaris van Derby Wheel legde uit: “Terwijl de wereldwijde markt voor sportweddenschappen vorig jaar groeide tot ongeveer 2.000 biljoen won (Koreaanse munteenheid), tonen mondiale bookmakers voor sportweddenschappen die dringend behoefte hebben aan het veiligstellen van nieuwe inhoud grote belangstelling voor Derby Wheel.”
Na voltooiing van de warming-up maakt het Derby Wheel zich op voor een volwaardige start in juni na een demonstratiewedstrijd van 26 tot en met 28 april.
Derby Wheel heeft in april vorig jaar een implementatiebedrijf uit Groot-Brittannië in de arm genomen( het mekka van de wereldbaanwielrennen en sportweddenschappen, en bereidt zich voor op een wereldwijde lancering.

In een interview met lokale Britse media sprak CEO Hyun zijn vertrouwen uit door te zeggen: “Binnen een paar jaar zal Derby Wheel de ongeveer 10 biljoen KRW (Zuid-Koreaanse won= bijna 7 miljard euro! omzet die de Japanse wielersport jaarlijks in het land genereert, meerdere malen overtreffen.”
Hij voegde eraan toe: “Derby Wheel zal de opbrengst gebruiken om baanwielrennen over de hele wereld te ontwikkelen, wieleracademies op te richten voor atleten die moeite hebben om in hun levensonderhoud te voorzien, en getalenteerde atleten te ontwikkelen in Afrika en het Midden-Oosten, die ‘dorre” gebieden zijn om te fietsen.”

Derby Wheel trok geweldige reacties en aandacht van Europese sportfans en media door te beloven om geweldige optredens tussen de wedstrijden door te presenteren.